Bilet za złotówkę, czyli za dwa złote

tani bilet na autobus
Tani bilet to pierwsza jaskółka nowego systemu sprzedaży biletów, który zostanie uruchomiony w ciągu najbliższych tygodni.

W połowie stycznia pojawi się bilet za złotówkę, czyli za dwa złote

– Korzyści dla pasażerów w nowej opcji jest wiele. Przede wszystkim, w ramach funkcjonalności „Podróż Start/Stop” aplikacja sama naliczy opłatę za przejazd, wybierając najkorzystniejsze dla pasażera rozwiązanie. Jedyne, co pasażer będzie musiał zrobić rozpoczynając podróż, to zarejestrować wejście do pojazdu poprzez zeskanowanie kodu QR lub wpisanie odpowiedniego kodu, znajdującego się w pojeździe

– wyjaśnia Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM.

Zatem korzyści będą dostępne tylko dla tych pasażerów, którzy korzystają z aplikacji mobilnej i portalu Transport GZM.

Jednak slogan o bilecie za złotówkę jest jedynie chwytem marketingowym. Bowiem opłata za podróż w opcji normalnej do 5 minut docelowo będzie wynosiła 2 zł. Jednak w początkowym okresie (do dnia 31 marca), w ramach promocji, zostanie ona obniżona do 1 złotówki. Przejazd trwający od 5 do 10 minut będzie kosztował 3 zł, a od 10 do 15 minut – 3,50. Opłaty ulgowe będą oczywiście o połowę tańsze.

W opcji „Podróż Start/Stop” pojawią się również nowe przedziały czasowe: 5-, 10- i 15-minutowe, krótsze niż dla obecnych biletów jednorazowych/krótkookresowych.

Wybór opcji „Podróż Start/Stop”, czyli kupna biletu z aplikacji mobilnej i portalu Transport GZM sprawi, że pasażer za wszystkie przejazdy w ciągu dnia nie zapłaci więcej, niż wartość biletu „dziennego”. Obecnie wynosi ona 12 zł w opcji normalnej. Będzie to możliwe dzięki agregacji opłat – w ramach tej opcji system pod koniec dnia zsumuje wszystkie opłaty wniesione przez pasażera w ciągu tego dnia. Jeśli suma opłat przekroczy wartość biletu „dziennego”, wówczas system anuluje wyliczane w ciągu dnia opłaty i za cały dzień pobierze opłatę w wysokości ceny biletu dziennego.

Przy wyliczaniu najkorzystniejszej dla pasażera opłaty, w ramach opcji „Podróż Start/Stop” system uwzględni nie tylko czasy poszczególnych przejazdów, ale również ewentualne przesiadki, trwające nie dłużej niż 30 minut. Wówczas system, pod koniec dnia, rozliczy tę kolejną podróż jako kontynuację czasu z poprzedniego pojazdu.

Aby z tego skorzystać, pasażer będzie musiał za pomocą aplikacji zarejestrować swoje wyjście z pojazdu, a następnie wznowić podróż w ciągu 30 minut. Ponieważ jednak większość podróżujących dzisiaj komunikacja miejska głaszcze podczas podróży swego smartfona nie powinno być to kłopotem. O ile pasażer zechce w ogóle kupić bilet, bo tym nie jest chyba dobrze.

(ZTM)

Czytaj nas, co wtorek. Powiadamiać Cię e-mailem ?
Powrót do strony głównej, czyli najnowszego wydania naszego Tygodnika