Nowe ograniczenia w funkcjonowaniu Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie
Na stronie Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie pojawił się komunikat, który poniżej w całości „migrujemy” do naszych Czytelników.
Ponieważ z podobnymi sytuacjami mieliśmy do czynienia w ubiegłym roku, pozwolimy sobie przypomnieć, że utrudnienia dla mieszkańców przyniosły jeden wymierny efekt: wzrost zwolnień lekarskich wśród pracowników UM o 25% (pisaliśmy o tym tu).
Zaś na początku roku Urząd Stanu Cywilnego (również stosujący rygory ograniczające dostęp mieszkańców do urzędu) informował:
„Z powodu pogarszającej się sytuacji epidemiologicznej i 80% absencji pracowników Urzędu Stanu Cywilnego informujemy o czasowym zwieszeniu bezpośredniej obsługi klientów.
Tak więc mamy wątpliwości co do celowości takich działań jako ochronnych w pandemii SARS-CoV-2.
Komunikat
Od 15 marca 2021 ograniczenia w funkcjonowaniu Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie
W związku z podjęciem działań prewencyjnych mających na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się choroby zakaźnej (koronawirus COVID-19), od dnia 15 marca br. do odwołania, nastąpią zmiany w zakresie obsługi interesantów oraz sposobie funkcjonowania Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie, w następującym zakresie:
1. Bezpośrednia obsługa mieszkańców zostaje ograniczona do spraw niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom oraz utrzymania aktywności gospodarczej w tym:
- a) rejestracji stanu cywilnego ( Al. Sportowców 1)
- b) ewidencji ludności i dowodów osobistych (ul. Jana Pawła II 10)
- c) wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych (ul. Jana Pawła II 1)
- d) budownictwa oraz planowania i zagospodarowania przestrzennego (ul. Michałkowicka 105)
- e) ochrony środowiska (ul. Michałkowicka 105)
- f) świadczenia usług komunalnych i pozwoleń wodnoprawnych (ul. Michałkowicka 105)
po uprzednim telefonicznym lub za pośrednictwem poczty elektronicznej uzgodnieniu terminu.
2. W pozostałych sprawach obsługa odbywać się będzie telefonicznie, bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej lub korespondencyjnie.
3) W budynkach Urzędu Miasta udostępnione zostaną skrzynki podawcze.
4). Godziny pracy Urzędu pozostają bez zmian:
- poniedziałki – 7.00–17.00
- wtorki, środy i czwartki – 8.00–16.00
- piątki – 8.00–14.00
za wyjątkiem Referatu Świadczeń (ul. Wyzwolenia 17 – budynek Powiatowego Urzędu Pracy)
- poniedziałki – 7.00–16.00
- wtorki, środy i czwartki – 7.00–14.00
- piątki – 7.00–13.00
5) Numery telefonów Urzędu Miasta – tutaj
6) Numery rachunków bankowych, na które można dokonywać płatności – tutaj
7) Dostęp do aplikacji dedykowanej płatnościom podatkowym oraz opłacie za odbiór odpadów komunalnych PLIP – tutaj
Wprowadzone zasady mają na celu maksymalne ograniczenie możliwości zarażenia koronawirusem zarówno interesantów jak i pracowników.
Potencjalna możliwość zaleconej kwarantanny w Urzędzie wyeliminuje z funkcjonowania cały urząd. Liczymy na Państwa wyrozumiałość.
autor: Adam Skowronek, Sekretarz Miasta