Dowody osobiste po nowemu, czyli po staremu
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta w Siemianowicach Śląskich informuje, że w związku ze zmianami przepisów ustawy o dowodach osobistych, usługa składania wniosku w formie dokumentu elektronicznego, zarówno dla osoby dorosłej jak i dziecka/podopiecznego, została wyłączona.
Z dniem 27 lipca 2021r. osoba ubiegająca się o dowód osobisty musi osobiście złożyć wniosek o jego wydanie w organie dowolnej gminy – na terenie kraju. Dodatkowa informacja w tym zakresie została zamieszczona w serwisie www.gov.pl na stronie zawierającej informacje „Uzyskaj dowód osobisty”.
Przypomnijmy, że nowe dowody – z odciskami palców i podpisem posiadacza – miały być wydawane już od 2 sierpnia.
Jednak z powodu zagrożenia bezpieczeństwa informacji przetwarzanych z wykorzystaniem zamówionych urządzeń do pobierania linii papilarnych, które miały trafić do gmin.
Na to niebezpieczeństwo wskazała Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Ta sama, która przestrzegała ministra Szumowskiego przed kupowaniem respiratorów u szemranego kontrahenta. Na szczęście tym razem uwzględniono uwagi ABW.
Jak się okazuje przy okazji okazano brak zaufania do urządzeń i łączy, którymi nasze dane miały trafiać do urzędów.